تبلیغات
ورزش و سلامت 7 - 6پاسچر غلط که به شما آسیب می زند !

تبیان زنجان

6پاسچر غلط که به شما آسیب می زند !


 

آن کمر غوز کرده را صاف کنید!اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید پس احتمالا از بیماری های ناشی از ایستادن غلط رنج می برید.با یک نگاه در آینه میتوانم بفهمم که من با حالت جلوآمدگی سر و گردن می ایستم.از عوامل ایجاد این حالت می توان به ضعف عضلات گردن،شغل های دفتری (نشسته) ، حالات غلط خوابیدن و استفاده مداوم از تلویزیون و کامپیوتر اشاره کرد.فکر می کنید به جز ظاهر ناخوشایند حالت ایستادنتان مشکل دیگری برایتان وجود نخواهد داشت ، بله؟ خیر!

اگر تاکنون نسبت به پاسچر یا وضعیت بدن خود بی تفاوت بوده اید باید بدانید که وضعیت غلط قرار گرفتن بدن می تواند آسیبهای جدی به شما وارد کند و باید آن را اصلاح کنید !

با گذشت زمان ایستادن غلط صدمات جدی به ستون فقرات ، شانه ها ،باسن و زانوانتان وارد می کند.در حقیقت این کار می تواند با ایجاد سلسله ضعف ساختاری موجب درد کمر و مفاصل شده ، انعطاف بدنی را کاهش دهد و عضلات را به خطر اندازد که همگی توانایی شما را در سوزاندن چربی و عضله سازی کاهش می دهد.

 

تبیان زنجان

بدتر از همه ،ایستادن غلط می تواند باعث فشار بر عصب ها شود.حرکات و جابجایی های حاصل از تغییر شکل ستون فقرات می تواند عصب های اطراف آن را تحت فشار قرار دهد.از آنجایی که اعصاب متصل به ستون فقرات تا سرتاسر بدن می آیند ، تحت فشار قرار گرفتن آنها نه تنها باعث کمر درد و درد گردن می شود ؛ بلکه در سایر نقاط بدن که به نظر غیر مرتبط می باشند هم ایجاد درد می کند.

 نحوه ایستادن غلط متداول و راه های اصلاح آن :

شانه های افتاده

 

مشکل: به دلیل ضعف مفاصل sternoclavicular ، بدن از ماهیچه های پکتوریس کوچک برای رفع ضعف استفاده می کند.این کار باعث جلو آمدن شانه ها می شود.با جلو آمدن شانه ها ، بخش بالایی سینه برای کمک به سینه ها در برابر گردن وارد کار می شود.هم چنین یک رابطه بین ستون فقرات و جناق وجود دارد.تمرین زیرکمک می کند تا نقص عضلات ایستایی را جبران کند.

راه حل :رو به زمین خوابیده و دستان خود را در حالت دست تکان دادن با زاویه 90 درجه قرار دهید.بدون تغییر زاویه آرنج ، هر دو دست خود را با نزدیک کردن سرشانه ها به هم و عقب دادن آنها بلند کنید.این حالت را 5 ثانیه حفظ کنید.این یک حرکت بود که باید در 2 یا 3 نوبت در روز و هربار 12 مرتبه انجام شود.رفع افتادگی با تمرین عضلات ایستایی که در زیر عضلات سرتاسری قرار دارند ممکن می شود.

سر و گردن رو به جلو

مشکل: سفتی عضلات پشت گردن

راه حل :تنها با حرکت سرتان ، چانه خود را به پایین و به سمت جناق حرکت دهید و با این کار عضلات پشت گردن خود را بکشید.این حالت را 5 ثانیه حفظ کنید.این مراحل را 10 بار در روز انجام دهید.مراقب باشید که بیش از اندازه فشار نیاورید ؛ چرا که ممکن است با جابجایی ستون فقرات دچار سردرد های دائمی شوید.

منبع : ibanoo



تاریخ : سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 | 01:18 ب.ظ | نویسنده : علیرضا جعفری | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.