تبلیغات
ورزش و سلامت 7 - مروری بر تلاش و پشتکار بروس لی در تمرینات
دان اینو سانتو تعریف می کند که:

بروس گاهی اوقات در حالی که وزنه های کوچکی را در دست داشت با یک حریف خیالی بوکس بازی میکرد و تمرینی را انجام میداد که در هر نوبت دوازده تایی که شامل صد مشت در هر سری بود که از نوعی سیستم هرمی شکل با وزنه های 0.5 و 1 و 1.5 و 2.5 و 3.5 و 5 کیلویی استفاده می کرد و سپس هرم را وارونه می کرد و از وزنه های 5 و 3.5 و 2.5 و 1.5 و 1 و 0.5 سر انجام صفر کیلویی (بدون وزنه) استفاده می کرد او مرا وادار می کرد این تمرین را با او انجام بدهم وای خدای من نمیدانید آدم توی عضلات بازوها  و عضلات ذوذنقه ای پشت چه فشاری را احساس می کرد.





وقتی که بروس در تمرینات رزمی خود یا در فاصله یکی از جلسات سه روز در هفته خود با هالتر تمرین نمی کرد در حالی که در اتاق کارش در خانه بود دمبل های 16 کیلویی را می چرخاند لیندا همسر بروس که خود یکی از اولین شاگردان شوهرش بود می گوید او همیشه از آن دمبل ها استفاده می کرد تا عضلات ساعدش را تقویت کند علاقه بروس به تمرینات تکمیلی ساعد را به روزهایی که سیستم وینگ چون کونگ فو را فرا گرفته بود بر می گشت به قول لیندا:

در تمرینات چی سائو یا در انجام تمرینات روزانه با عروسک چوبی از عضلات ساعد کار زیادی کشیده می شود و تمرینی که بروس لی در زمان خودش روی آن تاکید می کرد تمرین تقویت عضلات ساعد بود ولی خوشبختانه بروس لی برای انجام دادن کارهای زیاد در یک لحظه توانایی منحصر به فردی داشت برای من ابدا عجیب نبود که او یک مسابقه بوکس را در تلویزیون تماشا کند و هم زمان با بغل پا ضربه ای بزند و در حالی که کتابی را در یک دست گرفته است و مطالعه می کند با دست دیگرش دمبلی را بالا و پایین ببرد.





تمرینات بیست دقیقه ای قدرت و شکل و تمرینات وزنه برداری فرعی که او با تمرینات هنر رزمی خود در هم می آمیخت ساخت عضلانی بدن بروس را افزایش می داد او که هیچ گاه راضی نمی شد که بر کرسی افتخارات خود لم بدهد می خواست وضعیت جسمی خود را هر چه بیشتر بهبود ببخشد او تصمیم گرفت نوعی برنامه تمرینی را ایجاد کند که با فواید تمرینات قدرتی در هم بیامیزد و در عین حال  سیستم قلبی عروقی عالی او را نیز تقویت کند.


تاریخ : یکشنبه 1 آذر 1394 | 04:41 ب.ظ | نویسنده : علیرضا جعفری | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.